Jak zacząć

Najlepiej zacząć tak szybko jak to tylko możliwe – większość osób po już po kilku tygodniach regularnych ćwiczeń żałuje czasu zmarnowanego na zastanawianie się. Weź sportowe ubranie na zmianę i przyjdź na darmowy trening z grupą Intro. Dowiedz się czym jest CrossFit i przekonaj się jak szybko Twoja sprawność, wygląd i samopoczucie mogą się zmienić.

Na zajęciach Intro uczymy techniki podstawowych ruchów, a następnie wspólnie wykonujemy wod (czyli trening dnia) składający się z omawianych ćwiczeń. Trenuj Intro tak długo jak potrzebujesz ale ani tygodnia dłużej. Nie ma prawdziwych postępów bez stopniowego i ciągłego podwyższania sobie poprzeczki. Zwykle potrzeba 1-3 miesięcy, żeby nauczyć się podstaw, przygotować organizm do większego wysiłku i zacząć trenować z osobami, które ćwiczą dłużej. Postępy zauważysz już w pierwszych trzech tygodniach, niezależnie od formy jaką prezentujesz.

Jeśli czujesz się ze swoim ciałem naprawdę źle na początek trenuj dwa razy w tygodniu. Wybierz dwa dni, które nie następują bezpośrednio po sobie i przychodź na wod czyli trening dnia. Z czasem poprawią się Twoja technika i kondycja i w naturalny sposób zechcesz wykonywać ćwiczenia z nieco większą intensywnością.

Wszystkim pozostałym rekomendujemy rozpoczęcie przygody z CrossFitem od treningu trzy razy w tygodniu. Wybierz dwa lub trzy dni, najlepiej takie, które nie następują bezpośrednio po sobie i przychodź na wod. Treningi dnia charakteryzują się dużą różnorodnością, co jest podstawą w zdobywaniu kolejnych pułapów sprawności. Możesz również dwa razy w tygodniu przychodzić na wod, a trzeci trening w tygodniu poświęć na zajęcia specjalistyczne. W zależności od potrzeb lub oczekiwań masz do wyboru:

Intro Gymnastics (wtorek, godz. 20:00)
Nauka wykonywania oraz progresje do ćwiczeń gimnastycznych, dzięki którym wzmocnisz swoje ciało. Pompka, plank, podciąganie, przysiad, kipping, stanie na rękach, muscle up – uczymy jak dobrze czuć się w ćwiczeniach z masą własnego ciała.
Intro Weighlifting (czwartek, godz. 20:00)
Nauka pracy z ciężarem zewnętrznym w postaci sztangi olimpijskiej, nauka olimpijskiego podnoszenia ciężarów (rwanie, zarzut z podrzutem), nauka techniki i progresje do ćwiczeń szeroko wykorzystywanych w treningu CrossFit.
Mobility (czwartek, godz. 20:00)
Celem tych zajęć jest przywrócenie pełnej ruchomości w stawach, rozciągnięcie i rozluźnienie mięśni i poprawianie jakości ruchu poprzez zyskiwanie gibkości .

Co dalej?
Jeśli trenujesz regularnie przez kilka miesięcy w systemie trzy razy w tygodniu i czujesz, że możesz robić jeszcze większe postępy – a do tego potrafisz wygospodarować czas na odpoczynek i zadbać o właściwe odżywianie – trenuj pięć razy w tygodniu.

CrossFit rekomenduje dwa alternatywne cykle treningowe dla zaawansowanych:
3 dni treningu /1 dzień odpoczynku lub 5 dni treningu /2 dni odpoczynku.
Programowanie treningów w CF Lublin odpowiada wymaganiom osób trenujących w każdym z tych wariantów.

Trzymamy kciuki za Twoje postępy. Zrobimy wszystko, żeby były regularne, trwałe i jak najbardziej spektakularne.

Zaczynaj :)