Słownik ćwiczeń i treningu CrossFit

Trening CrossFit korzysta z trzech grup ćwiczeń: gimnastyki, podnoszenia ciężarów oraz wydolnościowych.

Na zajęciach możesz spotkać WOD (trening dnia, od: workout of the day) składający się z ćwiczeń należących do jednej, dwóch lub trzech kategorii. Opis kategorii ćwiczeń kryje się pod literami W G M.

W jak weightlifting czyli podnoszenie ciężarów. W praktyce oznacza to ćwiczenia z każdym ciężarem zewnętrznym: sztangi, piłki lekarskie, kettle itd.

G jak gymnastics czyli ćwiczenia gimnastyczne, a więc takie, w których pracujesz z ciężarem swojego ciała: pompki, przysiady, wykroki, podciąganie na drążku itd.

M jak metabolic conditioning, czyli ćwiczenia, których celem jest poprawa kondycji: bieganie, skakanka, wskoki na skrzynię, wiosła.

M / ćwiczenia poprawiające wydolność /

DOUBLE UNDER - podwójne skoki na skakance
JUMP ROPE - skoki na skakance
ROW - wiosłowanie na ergometrze wioślarskim
RUN - bieganie

G / ćwiczenia gimnastyczne /

AIR SQUAT - przysiady
BOX JUMP - wskoki na podwyższenie
BURPEE - padnij, powstań
DIP - pompki na poręczach, kółkach gimnastycznych, skrzyniach
HAND STAND PUSH UP - pompki w staniu na rękach
KNEE TO ELBOW - unoszenie kolan w zwisie na drążku
LUNGE - wykroki
MUSCLE UP - wsparcie ciągiem na kółkach gimnastycznych
PULL UP - podciąganie na drążku
PUSH UP - pompki
SIT UP - brzuszki
ROPE CLIMB - wspinanie się po linie
TOES TO BAR - przenoszenie nóg do drążka w wiszeniu na drążku

W / podnoszenie ciężarów/

BENCH PRESS – wyciskanie sztangi w leżeniu na ławce poziomej
BACK SQUAT - przysiad ze sztangą na barkach z tyłu
CLEAN - zarzut na przysiad
CLEAN AND JERK - podrzut (dwubój olimpijski)
DEADLIFT - martwy ciąg
FRONT SQUAT - przysiad ze sztangą na klatce piersiowej
HANG SQUAT - zarzut lub rwanie na przysiad z pozycji – sztanga na wysokości kolan
KETTLEBELL SWING - wymachy kettlem
MEDICINE BALL CLEAN - zarzut piłką lekarską
OVERHEAD SQUAT - przysiad ze sztangą trzymaną w szerokim chwycie nad głową
POWER CLEAN - zarzut na ćwierć/półprzysiad
POWER SNATCH - rwanie na ćwierć/półprzysiad
SHOULDER PRESS/ PUSH PRESS / PUSH JERK - wyciskanie sztangi sprzed głowy, w pozycji stojącej
SUMO DEADLIFT HIGH PULL - martwy ciąg z uniesieniem sztangi do brody
SNATCH - rwanie (dwubój olimpijski)
THRUSTER - przysiad ze sztangą trzymaną na klatce piersiowej z wyciśnięciem sztangi nad głowę
TURKISH GET UP - tureckie wstawanie z odważnikiem kettlebell
WALL BALL SHOT - przysiad z piłką lekarską i rzutem piłki o ścianę

To jest podręczny zestaw crossfitowego słownictwa. Opanujesz je bardzo szybko, jeśli zaczniesz trenować. Dzięki znajomości angielskich nazw ćwiczeń, możesz śledzić ze zrozumieniem treningi proponowane przez inne boxy, wody ogłaszane na zawodach oraz porównywać swoje wyniki z rekordami osób trenujących na całym świecie.

Do dzieła

CrossFit Lublin